14. listopadu 2013

Recenze: The Bet

Originální název :  The Bet
Autor : Rachel Van Dyken
Série : The Bet #1
Počet stran, Provedení : 240
Datum vydání ČR : nevyšlo, v USA 26.3. 2013
Goodreads


"Mám pro tebe návrh." 
Kacey měla utéct v okamžiku, kdy tato slova opustila ústa milionáře ze Seattleu Jakea Tita. Už jsou to roky, co Kasey naposledy viděla svého kamaráda z dětství Jakea, ale ve chvíli, kdy Jake zmíní jeho nemocnou babičku, Kacey je připravena udělat pro tu starou paní cokoliv. A pokud to znamená, že musí předstírat, že jsou zasnoubení, tak ať.

Ale Kasey nepočítala, že tam pořád bude Jakeův starší bratr Travis. Měla důvod k tomu ho nazývat Satanem; nikdy nezapomene, jak jí popichoval a posmíval se jí. Přesto, když se znovu potkají, Travisův nádherný úsměv je přímý zásah do jejího srdce... a Kasey je ještě zmatenější, než kdy dřív. Jak dny plynou, jen jedna věc začíná být nebezpečně jasná - nikdy neměla souhlasit s Jakeovou dohodou...




Tak jo, přiznám se bez mučení. Po všech těch nervy-drásajících a beznadějných knížkách (ne tím špatným způsobem) jsem potřebovala vypnout. Zapomenou na vrahy, apokalypsy, viry a přečíst si něco jednoduchého s jednorožci, duhami a sluníčkovými lidmi. A přesně tohle byla kniha The Bet...
Dva bratři a jedna dívka. Klišé ? Možná.
Kasey a Jake byli nejlepší kamarádi od dětství. To samé se nedá říct o Kasey a Travisovi. Celé jejich dětství byl její noční můrou a nenechal si ujít jedinou příležitost, aby jí něčím mučil. To, co ale Kasey celou tu dobu nevěděla bylo, že za jeho popichováním a žábami v posteli, byla obrovská zamilovanost...


Jak já nesnáším všechny ty milostné trojúhelníky. Nebudu vám nic nalhávat, bála jsem se, že se celou knížku nebude řešit nic jiného, než to kterého ze sexy bratrů by si měla Kasey vybrat. Čekalo mě ale milé překvapení a o tohle tam ve finále vlastně vůbec nešlo.

Všechny tři hlavní aktéry jsem si oblíbila. Dobře, hlavně Kasey a Travise, ale i přesto, že se Jake občas choval jako totální blb, nemůžu říct, že bych ho neměla ráda. Ale on v tomhle příběhu nebyl ten hlavní.

Největší plus celé knihy jsou Kasey a Travis a jejich neustálé poštuchování. Příběhy toho, co si za celé dětství navzájem prováděli mě několikrát dokázaly vážně rozesmát!
Pak ale byly chvíle, kdy jsem zase byla neskutečně dojatá a připadala jsem si jako jedna z těch ukňouraných hrdinek z filmů, co se rozplývá nad romantickými řečičkami těch fiktivních dokonalých mužů. Blah.

Sice to byla romanťárna skrz na skrz, ale tak nějak pro mě byla přijatelná. Travis byl sice ve finále tak sladkej, že by mohl konkurovat cukrový vatě, ale já mu to všechno žrala.
Kasey zas byla  rozumná a já její chování a myšlenky naprosto chápala. Jako hlavní hrdinka mě bavila a ani jsem neměla takové ty chvíle, kdy jenom při čtení protáčím oči kvůli myšlenkovým pochodům ženských postav. Nenechala si nic líbit a všechno to těm dvěma vracela i s úroky.

Nesmím zapomenou na jednu mnou milovanou postavu a to babičku Travise a Jakea. Bože, ta ženská mě fakt bavila a její manipulátorství nezná mezí. Ani jeden z těch tří neměl před jejími plány žádnou šanci. Sice jsem v ní chvilkama malinko viděla podobnost s babičkou ve filmu Návrh, ale čert to vem, byla příjemným okořeněním příběhu.

Kniha je vyprávěna ve 3. osobě z pohledu všech tří postav. Člověk tak věděl hned z první ruky, jak to mezi nimi je a nemusel moc dlouho tápat.

Hodnocení
Nic víc jsem nepotřebovala. Dostala jsem přesně to, co jsem chtěla. Kniha není o nějakých obrovských zvratech a srdceryvných scénách. Je to oddychovka a tak jí člověk musí brát.
Nemá cenu tady bědovat nad tím, že všechno bylo od začátku jasné a že konec byl úplný happy end. Proč taky, když si kniha nehraje na to, že by měla být něčím víc ?
Já jsem při dočtení měla na rtech připitomělý úsměv a zápočet z matiky se hned nezdál být zas tak strašný.
Jen tak mimochodem - jestli to má být na obálce "Satan" Travis s tou naušnicí v uchu, no tak to pak potěš pánbůh.


2 komentáře:

  1. Bavila jsem se při čtení tvé recenze, fakt :D Konkurovat cukrové vatě? Proč ne..
    Jo, takovou oddechovku mám ráda. Prostě dystopie, akce, sci-fi chvilku stranou, já chci odpočívat. Ukolébavka je něco podobného, také moc milá knížka:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ukolébavku jsem četla před rokem a jak říkáš, je to taková milá knížka :)
      Já to musím vždycky čas od času proložit nějakou takovou knížkou u který nemusím přemýšlet :D

      Vymazat

Všem děkuji za komentář :)