28. února 2014

RC Recenze: Noční škola: Odkaz

Originální název : Night School
Autor : C.J. Daugherty
Český název : Noční škola: Odkaz
Série : Noční škola #2
Počet stran, Provedení : 356, vázaná
Datum vydání ČR : únor 2014
Nakladatelství: Egmont

V minulém roce Allie přečkala tři zatčení, dva rozchody a jeden rodinný rozkol. Jediným světlým bodem byl její nový život na Krymské akademii. Tato internátní škola je jediné místo, kde se Allie cítí vítaná. A skutečnost, že jí škola do života přihrála Cartera Westa, rovněž není na škodu.Krymská akademie však má ke klidnému přístavu daleko. 
Naopak je ještě nebezpečnější, než Allie tušila. Studenti jsou zastrašováni a uprostřed té bouře se nacházejí Allieina tajemná babička a uprchlý bratr. Allie si bude muset vybrat, jestli chce chránit svou rodinu, nebo důvěřovat přátelům. Ale nebezpečná tajemství si vždy najdou způsob, jak zpřetrhat i ty nejsilnější vztahy…

Uzavřené zdi internátní školy mají ke klidnému přístavu daleko. Naopak jsou ještě nebezpečnější, než Allie tušila.




Ač jsem o prvním dílu prohlásila, že byl šlápnutím vedle, jsem tvor strašně zvědavý, takže jsem se přes všechny své výhrady vrhla do pokračování a dala si za úkol zůstat naprosto nestranná... No nevím, jestli se mi to celou dobu dařilo, ale i snaha se počítá !

Allie se vrací zpět na Krymskou akademii. Akademii s tajemnou minulostí a ještě tajemnějším vedením. I přes to všechno, je to pro Allie místo, kde se cítí jako doma a kde na ni čekají přátele a Carter. Ale stejně jako v létě ani tentokrát to nebude procházka růžovou zahradou a na Allie čeká plno nebezpečí a intrik. Ve škole se totiž ukrývá Nathanielův špeh a je dost možné, že je to někdo, kdo je Allie hodně blízký...


Začátek knihy pro mě byl příjemným překvapením. Místo, aby se autorka zdržovala zdlouhavým popisování děje z předchozího dílu, hodila čtenáře rovnou do akce. Celkově je druhý díl, co se obsahu týče, o dost akčnější. V porovnání s dílem prvním, se stále něco děje a vás to tak nutí číst dál a dál. Záhady, tajemství a lži jsou nedílnou součástí života na Krymské a vy jako čtenáři, tak budete mít o zábavu postaráno v podobě tipování, kdo pak vlastně je tím zrádcem. Kromě toho čtenáře čeká i trocha té romantiky a milostného trojúhelníku. Ty já sice zrovna moc v lásce nemám, ale dalo se to očekávat. Přece jen má kniha 5 dílů a tak bylo jasné, že se to bez nějakých těch komplikací neobejde.

A teď zas trochu té kritiky. Allie je pro mě stále problém číslo jedna. Nedokázala jsem si s ní utvořit žádný vztah. Celou knihu mně rozčilovala a já nad jejími myšlenkovými pochody jen nevěřícně kroutila hlavou. Dokázala bych snést i fakt, že s ní puberta mlátí jako snad s žádnou jinou z hrdinek, které jsem měla tu čest poznat. To, co ale skousnout nedokážu je její sobeckost a hloupost. Být na jejím místě někdo jiný, asi bych si knihu užila o mnoho víc.
Na druhou stranu, některé z postav mi k srdci aspoň trochu přirostly a i díky nim jsem si dokázala knihu chvílemi užívat.

Hodnocení
Kniha je psána opravdu čtivě a já věřím tomu, že být mi okolo 13-14 byla bych do knihy opravdu zažraná a hltala každičké slovo. Autorce se nedá upřít fakt, že je schopná čtenáře držet v napětí a kousíček po kousku odkrývat tajemství. Jsem si celkem jistá, že nás ještě v dalších dílech čeká plno zvratů.
Sečteno podtrženo, jedná se o průměrný příběh, který ocení hlavně mladší čtenáři. Oproti prvnímu dílu přišlo zlepšení v podobě akčnějšího děje. A tentokrát to i naplno přiznám, další díly si přečtu a budu doufat, že nám do té doby Allie trochu dospěje.


Tímto děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat na jejich stránkách.






4 komentáře:

  1. Jo, znám takové série, kdy pořád doufám, že se to trochu zlepší. :))
    Pěkná recenze!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem nenapravitelný "doufal" :D Problém u téhle série je, že i když mě hlavní hrdinka štve, tak je to psaný tak, že mě vlastně vážně zajímá, co bude dál :D
      Děkuju ! :)

      Vymazat
  2. Mám rada, keď autori vhodia čitateľa priamo do deja a priamo do akcie.. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky :) Pamatuju si, že mě vždycky u Harryho Pottera rozčilovalo, jak se prvních pár stránek zasvěcovalo do děje uplynulých dílů - vážně by někdo začal číst Harryho až od 4 dílu ? :D Proč to vysvětlovat ?! :D

      Vymazat

Všem děkuji za komentář :)