24. února 2015

RC Recenze: Vášnivý svůdník

Originální název Sweet Filthy Boy
Série: Wild Seasons #1
Autor : Christina Lauren
Český název : Vášnivý svůdník
Počet stran: 368
Datum vydání ČR : 4. února 2015
Nakladatelství: Jota

Románky na jednu noc by se měly prožít s někým vhodným – s někým, kdo je magicky svůdný, nebo naopak úplně politováníhodný. Rozhodně ale ne s někým, jako je on.


Po divokém víkendu ve Vegas, kde zapíjí promoci, vyděšená budoucností, která je jen únikovou variantou, udělá Mia Hollandová nejbláznivější rozhodnutí svého dosavadního života: vyrazí s Anselem Guillaumem – svým božským, nemravným úletem – na léto do Francie. Jen tak si trochu… zadivočit.

Když se ale za provokací a přetvářkou objeví první nefalšované city, dosavadní nezávazné dobrodružství se začíná rozplývat a Mia se musí rozhodnout. Patří do starého života, který opustila a který byl celý tak nějak šejdrem, nebo do toho podivného nového, který se odehrává doslova a do písmene na druhém konci světa? 
Někteří podobné knihy zatracují a pomalu se křižují, když se s nimi dostají do styku, ale já osobně je mám, v některých chvílích, opravdu ráda. Samozřejmě, na takovou četbu musíte mít tu správnou konstelaci a hlavně neočekávat zázraky. Když se, ale všechno tohle sejde, už nic nebrání, aby jste si knihu jako je Vášnivý svůdník, opravdu užily...

Mia právě ukončila vysokou školu a společně se svými dvěma kamarádkami zamířila vstříc divokému víkendu do Las Vegas. Potřebuje totiž ještě na chvilku oddálit chvíli, kdy se bude muset postavit své budoucnosti čelem a vyrovnat se s tím, že není zrovna podle jejích představ. A jak už to tak u podobných příběhů bývá, cestu jí zkříží muž, který její dosavadní plány otočí o 180 stupňů...

Za pseudonymem Christina Lauren stojí autorské duo, které si své čtenáře získalo díky sérii Božský Bastard. Já jsem první díl četla a chápu, čím všechny tak uchvátily. Proto jsem byla zvědavá na jejich druhou sérii a to, jestli si zachovají určitý nadhled a vtip, který Božský Bastard bezesporu měl. Nesmíme však zapomínat na žánr, ve kterém se pohybujeme, protože určitá klišé už jsou tak nějak samozřejmostí.

Koncepce příběhu je předem jasná a ani Vášnivý svůdník vás v tomhle nepřekvapí. Řekněme si to na rovinu, o rafinovanost příběhu tady přece vůbec nejde, podobné příběhy jsou zaměřeny na chemii mezi postavami a pořádnou dávku žhavosti. A přesně tyhle požadavky Vášnivý svůdník splňuje na jedničku. Mia i Ansel nabízejí přesně to, co čtenář žádá a je velmi příjemné, že se tentokrát nejedná o businessmana s milionovým kontem, tryskáčem a bůh ví, čím ještě. Ne, Ansel je obyčejný chlap (v určitých mezích) a přes počáteční dokonalost, má i své slabé chvilky.

Chemie mezi postavami je patrná už z prvních pár stránek a je opravdu osvěžující, že i přesto jak to na začátku vypadá všechno idylicky, střet s realitou postavy poznají velmi brzy. Dalším velkým plusem je opravdu velká čtivost. Sama jsem knihu přečetla za necelé dva dny. Autorky totiž přesně vědí, jakým směrem mají příběh vést, abyste se nezačali nudit. Samozřejmě je příběh okořenění také vtipem, který vám chvílemi opravdu vykouzlí úsměv na tváři. Trochu mi tam sice chyběla ta jiskra, která pro mě Božského bastarda povyšoval z průměru na něco víc, ale ani tak jsem se rozhodně nenudila.

Hodnocení
Příjemná oddychovka, která sice nezklame, ale ani nijak nevybočuje z průměru.
Pokud nebudete čekat strhující děj, ale hledáte příjemnou oddychovku se sympatickými postavami, Vášnivý svůdník je pro vás, jak dělaný. Navíc se příběh odehrává v Paříži takže se můžete, aspoň na stránkách knihy, přenést do tohoto romantického města a užít si naplno jeho atmosféru.



Moc bych chtěla poděkovat internetovému knihkupectví KNIHCENTRUM.cz za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat na jejich stránkách.



4 komentáře:

  1. Klišé jsou opravdu v některých situace nezbytný a nejde se jim vyhnout, ale i tak jsou některé erotické díla opravdu skvěle a čtivě napsaná. Mě se Bastard hodně líbil, ale druhý díl mě zklamal, tak jsem zvědavá, jak se mi bude toto dílo, které si musím nudně sehnat. Skvělá recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně souhlasím :) Zrovna v žánru erotických románů, mi klišé vlastně skoro vůbec nevadí. Člověk už je tak nějak předem očekává :)
      Já četla jenom Bastarda, další díly mě nějak minuly. Určitě zkus, na zpříjemnění odpoledne je kniha, jak dělaná :)
      Moc děkuju :)

      Vymazat
  2. Jsem netušila, že Christina Lauren jsou dva lidi! :D Člověk se něco nového dozvídá každý den! :D
    Super recenze :) Je jasné, že v rámci žánru si člověk na některé věci prostě nemůže stěžovat, i kdyby mu stokrát vadily. To je pak čas zabrousit trochu jinam :) Každopádně erotické romány úplně často nečtu a tak nějak nevím, jestli bych začala zrovna tímhle :) Možná toho Bastarda? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že něco nového pro dnešní den, jsem Ti přinesla já :D :D
      To je přesné, nemůžu si stěžovat na něco, co prostě do toho určitého žánru patří. To je jak kdybych nadávala, že fantasy není dostatečně realistické :D
      Bastard mě bavil, je to sice už nějaký ten pátek, co jsem ho četla, ale ráda na něj vzpomínám :D Ale nejsem si jistá, že erotické romány jsou pro tebe tím pravým ořechovým :D Ale zkusit se má vše, že ? :D Určitě se vyhni Gabrielově čemukoliv a podobným, které se berou smrtelně vážně. Já osobně si mnohem víc užiju ty, které jsou chvílemi vtipné jako byl Bastard a nebo třeba Nabíječ :)

      Vymazat

Všem děkuji za komentář :)