RC Recenze | Čtyři vteřiny rozhodnou

Autor : K.A.Tucker
Český název : Čtyři vteřiny rozhodnou
Počet stran: 440
Datum vydání ČR : 27.červenec 2015
NakladatelstvíBaronet
Goodreads

Cain Ford zasvětil poslední léta svého života pomoci ženám, které zaměstnává ve svém striptýzovém klubu. Touží se zbavit dávného pocitu viny, ale zvolil opravdu správnou cestu, když obětoval vlastní osobní život? Charlie Rourkeová potřebuje zmizet ze světa a začít znovu, pokud nechce zemřít násilnou smrtí nebo skončit ve vězení – jenže jí přijde do cesty nečekaná překážka: láska, která ohrozí nejen ji, ale i muže, který pro ni znamená všechno.

K.A.Tucker ve svých předešlých knihách dokázala, že v žánru new adult má čtenářům, co nabídnout a určitě nešlápnete vedle, když jí dáte šanci. Právě proto jsem se hodně těšila na její novinku, Čtyři vteřiny rozhodnou, která volně navazuje na předešlé díly. Tentokrát se zaměřila na  Caina, majitele striptýzového klubu Penny’s…

Pro své zaměstnance byl Cain vždycky oporou a záchranným lanem, které jim umožnilo začít nový život. Pro všechny, ale zůstává panem tajemným a nepřístupným a málokoho si připustí k tělu. Ze své minulosti si totiž nese plno démonů a díky tomu věří, že pro něj už žádná druhá šance neexistuje…
Charlie nechce nic jiného, než druhou šanci a je ochotna pro ni udělat cokoliv. - třeba i tancovat ve striptýzovém klubu...

Jak už jsem v úvodu řekla, Čtyři vteřiny rozhodnou jsou volným pokračováním série, takže pokud jste nečetli předchozí díly, nemusíte se rozhodně bát toho, že budete v ději ztracení. Samozřejmě pokud jste je četli, může vás potěšit občasné mihnutí starých známých. Mě osobně trochu mrzelo, že se neobjevil svérázný doktor Stayner, ale co nadělám, třeba příště.

Pokud jde o hlavní hrdiny stále nevím, co si mám myslet. Cain by udělal lépe kdyby zůstal panem tajemným, protože pod vrstvou nepřístupnosti skrýval pouze chodící klišé. Postupem času pro mě ztratil všechnu jiskru a já musím říct, že nebýt Charlie, asi bych si knížku tak moc neužila. Ta je totiž konečně jedna z těch poměrně racionálních hrdinek u které nemáte nutkavou potřebu mlátit hlavou do zdi.

Za největší klad knihy považuji především prostředí ve kterém se děj odehrává - striptýzový klub a obchod s drogami. Jelikož je to celkem neokoukaný námět v žánru new adult, bavilo mě to a neměla jsem pocit, že čtu to samé stále dokola.
Samozřejmě to berte s rezervou, kromě prostředí na vás žádná velká originalita nečeká. Na druhou stranu, pokud jde o mě, podobné knihy čtu kvůli odpočinku a pobavení a přesně tyto požadavky dokázaly Čtyři vteřiny rozhodnou splnit.

I přesto, že na vás čeká přes 400 stránek, kniha utíká jako o závod a vy se v první polovině rozhodně nestačíte nudit. Bohužel postupem času se tempo pomalu vytrácí, ale i tak nemůžu říct, že bych se přímo nudila. Kámen úrazu bohužel nastal u sexuálních scén, které byly na můj vkus až moc přehnané a v některých pasážích moc popisné. Nepovažuji se za žádného velkého puritána, ale jsou věci, které místo toho, aby působily eroticky spíše na náladě ubírají.

Oproti prvním dvěma dílům je vidět, že se autorka více zaměřila na prostředí a psychologii svých postav odložila na druhou kolej, což je rozhodně škoda. Právě postavy byly tím, co jsem si u předešlých dílů tak oblíbila. I tak na vás, ale čeká velmi čtivý příběh a pokud se chcete bavit a na chvilku si odpočinout u nenáročné knížky, můžu vám Čtyři vteřiny rozhodnou stoprocentně doporučit. Já si rozhodně nenechám ujít další díl Pátá cesta k pádu a doufám, že mě autorka nezklame !

Moc bych chtěla poděkovat internetovému knihkupectví KNIHCENTRUM.cz za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat na jejich stránkách.