5. srpna 2018

RC Recenze | Loutkář



Hadrový panák se českým knižním trhem prohnal jako uragán a snad každý v mém okolí ho hned musel mít. Není se čemu divit, recenze na něj byly ve skrze pozitivní a člověk se nemohl ubránit zvědavosti. Já osobně jsem sice nesdílela to všeobecné nadšení, ale rozhodně ani nelituji, že jsem se do něj pustila. I proto jsem byla zvědavá na druhý díl - LoutkářeA jak u mě tento druhý díl zabodoval?



Od brutálních vražd v případu Hadrového panáka uplynul již víc jak rok. Seržantce Emily Baxterové se sice v pracovním životě poměrně daří, ale v soukromí stále pociťuje následky všeho, co Hadrový panák přinesl...
Navíc se teď schyluje k dalšímu velkému případu, který donutí spojit síly Baxterové i s agenty FBI a CIA. Nezvyklé vraždy při nichž oběti mají na hrudi vyřezané slovo NÁVNADA tak zavedou Emily až do New Yorku.
S přibývajícími těly však pomalu přichází otázka - kdo je Loutkář?

První díl této série Hadrový panák měl obrovský potenciál, který se však dle mého názoru nepodařilo naplnit. Přes neuvěřitelnou čtivost, sympatické postavy a výborný nápad, knize chybělo to něco, co by se mi natolik zapsalo do paměti, abych na knihu vzpomínala ještě dlouho po přečtení. Možná právě proto jsem byla odhodlaná dát Danielu Coleovi ještě šanci a zjistit jestli se mu povedlo napravit neduhy, které Hadrového panáka provázely. Hned z počátku u mě zabodoval fakt, že ústřední postavou je v tomto díle Emily Baxterová, kterou jsem si v Hadrovém panákovi oblíbila snad ze všech nejvíc. Ani v Loutkáři Baxterová nezklamala a její prořízlá pusa mě stále bavila. Mám takový pocit, že Daniel Cole dokáže spíš než cokoliv jiného napsat postavy, které se člověku dostanou pod kůži, a to ať už je nesnášíte nebo milujete.

Loutkář kromě sympatických postav disponuje i pořádnou akcí. Čtenář spolu s vyšetřovateli nemá ani chvíli klid a na nějaký oddych není v Loutkáři prostor. Nemyslela jsem si, že to někdy řeknu, ale občas na mě bylo té akce trochu moc a po chvilce už to působilo spíše lehce překombinovaně a neuvěřitelně. S tím souvisí i občasná zmatenost, kdy jsem se vlastně ztrácela v tom, co se zrovna děje a především proč se to děje. I přes to, že mi tohle extrémně rychlé tempo úplně nesedlo, musím uznat, že člověk se tak ani na okamžik nenudil a odtrhnout se od knihy bylo v podstatě nemožné. Těch otázek se totiž v průběhu čtení vyrojilo tolik, že jsem napjatě očekávala odpovědi a nějaké to vysvětlení.

Oproti Hadrovému panákovi je Loutkář brutálnější, krvavější a mrtvol je tolik, že je člověk postupem času přestane zvládat sledovat. Daniel Cole se také snažil o trochu hororovější atmosféru a musím říct, že se mu to povedlo na jedničku. Při určitých scénách jsem ani nedutala a jen čekala, co přijde dál. 




Z výše napsaného je asi poměrně jasné, že ještě stále nevím, jak vlastně Loutkáře hodnotit. Na jednu stranu jsou tu výborné postavy, temnější a krvavější prostředí a ohromná čtivost, ale zas na tu druhou stranu mi to stále tak úplně nesedělo. Ať už to bylo zběsilým tempem nebo kvůli uvěřitelnosti. Celkově však musím říct, že je tu vidět jistý posun v autorově psaní a Loutkář mě rozhodně oslovil o dost víc, než první díl. Můžu tak jen doufat, že třetí díl už se mi trefí do noty na 100%. Našlápnuto už k tomu rozhodně má :)
Pokud se vám líbil Hadrový panák, určitě nebudete z Loutkáře zklamaní a pokud jste z něho byli (stejně jako já) lehce rozpačití, můžu vám slíbit, že Loutkář se dostal o pomyslný stupínek dál a jeho přečtení určitě nebudete litovat!




Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství EUROMEDIA!

Knihu Loutkář si můžete objednat se slevou na stránkách Knižního klubu :)





4 komentáře:

  1. Super recenze! Já jsem hodnotila o hvězdu víš :-) Máš krásný blog! Vůbec nechápu, že jsem neměla odběr! :-o

    OdpovědětVymazat
  2. Já pořád nevím, jsem v poslední době v rámci tohohle žánru spíš zklamaná. Základní věci se opakují a už to u mě nějak nezachraňuje ani ta čtivost. :) Anotace obou knížek zní skvěle, jen tam pořád mám to ale. Recenze ale super a ty fotky! ♡

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! <3
      to chápu, když už má člověk načteno, tak ho prostě jen tak něco nedostane...

      Vymazat

Všem děkuji za komentář :)