20. ledna 2019

Recenze | Podraz

Bez mučení se přiznávám, že jsem snad ještě žádný romantický thriller nečetla. Nějak pořád nechápu, proč tomu tak je. Mám ráda romantické knihy, mám ráda thrillery, tak proč to nespojit? Když jsem tak měla možnost přečíst si novinku Podraz autorky Sandry Brown, dlouho jsem neváhala... 
No ano, byla jsem hodně zvědavá, co z takového spojení může vzniknout a vlastně jsem k tomu přistupovala bez nějakých velkých očekávání. Jak tento můj experiment dopadl?



Jordie a Shaw se potkali v zaplivaném baru. 
Pokud si myslíte, že to byla náhoda, co je tam svedla, tak se šeredně mýlíte.
Jordie přišla, aby získala informace...
Shaw ji přišel zabít...



Nechápu, jak je možné, že mi tak dlouho unikaly knihy Sandry Brown. Rozhodně se totiž nejedná o žádnou začínající autorku - na kontě má desítky knih, kterým se i v našich končinách dostává dost velké popularity. Není se čemu divit, svůj um držet čtenářovu pozornost po celou knihu úplně na maximu mi dokonale předvedla. Podraz je vlastně dost předvídatelný, ničím úplně novým neoplývá ALE! Bude vás prostě bavit. 

Spojení romantického příběhu se špetkou (někdy větší) tajemna, nebezpečí a detektivního vyšetřování se autorce daří mistrovsky. Od začátku se všechny žánry tak nějak přirozeně mísí a ženou děj knihy dopředu. Na čtenáře také čeká nemalé množství zvratů, kdy některé jsou vlastně hned odhalitelné, jiné už méně. Pokud člověk nebude čekat nervy drásající thriller nebo naopak poklidnou romantiku, ale přistoupí na fakt, že tohle je vážně "jen" výborná oddychovka, určitě nebude zklamaný.

S čím jsem měla lehký problém, bylo střídání úhlu pohledů. Na tom by z principu nebylo rozhodně nic špatného, kdyby některé (zdravím, detektivové) nebyly vždycky tak umně napasované na chvíle, kdy chcete být úplně v jiné dějové linii :D Samozřejmě chápu, že to byl účel, autorce jsem to vlastně hned v okamžiku, kdy mě zas vrátila k Jordie a Shawovi odpustila, ale občas to bylo opravdu pouze samoúčelné a samotný příběh to nikam dál neposouvalo.
Na druhou stranu musím přiznat, že mě postavy opravdu bavili. Ani jedna z postav (ať už hlavních nebo vedlejších) nepůsobila ploše a ač bylo chvilkami těžké uvěřit reálnosti jejich počínání, do poslední stránky jsem jen napjatě sledovala, jak to celé dopadne.

Ano, příběh sice není něčím, co by vám ještě týden nedalo spát, ale na to si ani nikdo nehraje. Sandra Brown vytvořila knihu, která vás prostě bude bavit, bude vás nutit otáčet stránku za stránkou a nakonec nebudete litovat ani minuty, který jste s ní strávili.
Ať už jste milovníky thrillerů a chcete si aspoň na chvilku odskočit k něčemu méně temnému nebo jen normálně thrillery nevyhledáváte, ale chcete něco "lehčího" zkusit, je pro vás Podraz přesně to pravé!


Jsem strašně ráda, že se mi Podraz dostal do ruky a já tak odhalila pro mě dosud neznámá zákoutí romantických thrillerů. Od dočtení jsem už stihla přelouskat pár (rozuměj; asi 6) jiných autorčin knih a můžu vám říct, že jméno Sandra Brown by si měl zapsat za uši každý milovník thrillerů s romantickou duší, který si chce trochu odpočinout.
Takže pokud jsem vás aspoň trochu nahlodala, můžete zkusit právě Podraz a zjistit, zda jsou pro vás knihy Sandry Brown to pravé. Za mě určitě nebudete litovat!


Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství EUROMEDIA!
Knihu Podraz si můžete objednat se slevou na stránkách Knižního klubu :)



2 komentáře:

  1. Uf, jsem ráda, že jsem tě přeci jen nenavedla úplně mimo :) A ta tvoje další dávka v podobě dalších 6 knížek je nejlepší! :D Střídání úhlů pohledů mám ráda, ale zároveň mě vždycky točí, když chci být v jiné linii, což se děje samozřejmě dost často. O to rychleji knížku vždycky přečtu, protože ženu, abych se zase dostala tam, kam chci :)
    Skvělá recenze.

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem od Sandry Brown četla zatím jen čtyři knihy. Tři patří do romantické série Texas a dost se mi líbily, ale zatím nejvíc mě překvapila autorčina kniha Nízký tlak. Ta byla vážně skvělá, dokázala mi, že autorka vážně umí psát, takže bych chtěla dát šanci i dalším knihám, takže po Podrazu se určitě podívám! :D

    OdpovědětVymazat

Všem děkuji za komentář :)