Recenze: Trilogie Drahokamy

Český název : Červená jako rubín, Modrá jako safír,
   Zelená jako smaragd
   Počet stran, Provedení : 336, 349, 409, vázaná
   Datum vydání ČR : 2012
   Vydavatelství : CooBoo

Anotace :
Žít v rodině, která je samé tajemstvím, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. A co teprve když pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem?

Rozhodla jsem se zrecenzovat všechny tři díly najednou, protože podle mého názoru, autorka drží stále stejnou laťku, kvalitu psaní a příběhu. Ani jeden díl podle mě nijak nevybočoval.

Postavy :
Gwendolyn - hlavní postava knihy, která mě neuvěřitelně bavila. Málo kdy se mi stane, aby mě šestnáctiletá hrdinka příběhu štvala tak neuvěřitelně zanedbatelně málo. Chová se jako normální člověk. Je vtipná, kurážná, veselá holka, která na druhou stranu ale brečí, když má důvod, uráží se a má strach, ale všechno jen v takové míře, že vás to nenaštve a neotráví vaše čtení.

Gideon - je prostě Gideon. On je za toho chytráka a pana zodpovědného, který všechno dělá správně a nikdy nešlápl vedle. První dva díly mě trošku vytáčel svým chováním, ale tak to autorka zamýšlela. Měl to být bručoun, ale zároveň ho nešlo nemilovat. Ve třetím díle se trošku napravil, ale přišlo mi divné, když pan Dokonalý něco nezvládl tak dobře, jako vždy.

Zápletka :
Zápletka s cestováním v čase byla pro mě něco úplně nového. A upřímně, trošku jsem z toho měla strach, protože jsem se bála, že to nebude pořádně promyšlené a přijdou díry v příběhu. Ale musím říct, že autorka si to evidentně dost promyslela a klobouk dolů, protože věřím, že já bych se do toho neuvěřitelně zamotala. Všechno mělo hlavu a patu a v posledním díle všechno co bylo potřeba, tak objasnila.

Styl :
Knížka je psaná velice čtivě. Věty jsou hezky rozvité. Autorka podle mě hodně věcí pojala i s humorem. V mnoha knížkách je spoustu WTF momentů, neříkám, že v téhle nejsou, ale postavy si z toho samy dělají srandu a hezky to odlehčí, že si neřeknete "To jako fakt myslí vážně?", ale pobaví vás to. K tomu dokázala do knížky s lehkostí natlačit prvky našeho moderního světa.

"Teď vypadám jako kombinace Marie Antoinetty a mojí babičky, řekla jsem. Kvůli černému obočí taky maličko jako Jack Sparrow v přestrojení za ženu."

Hodnocení :
Tuto trilogii musím hodnotit s velkou radostí velmi kladně, protože se mi velice líbila. Ráda jsem ji ve volných chvílích četla a bavila se. Díky tomu, že příběh má i svou tajemnou stránku, tak jsem v napětí očekávala jak to všechno hodlají vyřešit a svým způsobem mě mrzí, že tuhle bibliografickou kapitolu svého čtení už mám za sebou. Vřele doporučuji.

A mimochodem, podle knížky je natočen i film, přikládám trailer.