21. srpna 2013

Recenze: Zaklínač duší



Originální název : Seelenbrecher


Autor : Sebastian Fitzek
Série : -
Český název : Zaklínač duší
Počet stran, Provedení : 237, vázaná
Datum vydání ČR : 2010
Vydavatelství : Knižní klub


Anotace:

Tři ženy všechny mladé, krásné, kypící životem postupně beze stopy zmizí. Pouhý týden v zajetí psychopata, kterého média označují jako Zaklínač duší , stačí, aby se dívky znovu objevily coby zhypnotizované loutky, psychicky pohřbené ve vlastním těle. Krátce nato udeří Zaklínač znovu v nedaleké luxusní psychiatrické léčebně. Vyděšení doktoři i pacienti zjišťují, že neznámý pachatel vnikl dovnitř krátce předtím, než byla klinika v důsledku sněhové bouře odříznuta od okolního světa. V noci hrůzy, která následuje, jim dotyčný šílenec dává dostatečně najevo, že nemají naději na únik. Nehrozí jim mučení, trýznění ani smrt, ale čeká je něco mnohem děsivějšího...


Znáte ten pocit, jak jdete knihovnou, jste zmateni, protože knížky které jste chtěli nemají a tak koukáte po regálech a najednou vás upoutá nějaký název knížky? Jako kdybych se tam znova viděla.

Postavy: 
Caspar - muž který se probere na soukromé klinice a nevzpomíná si absolutně na nic ze svého života, ale postupně se mu začínají vybavovat střípky ze své minulosti. Klišé jak z telenovely? Věřte mi, že ne. 

Sophia - milá a hodná lékařka pana Caspara, která je na klinice jako první obět a kterou se všichni snaží ochránit od dokončení Zaklínačova díla. 

Zápletka: 
Skupina lidí uvízne na soukromé psychiatrické léčebně s magorem, který vraždí a nechává za sebou lístečky s hádankou v ruce oběti. A vy pomalu odškrtáváte lidi, kteří Zaklínačem duší rozhodně být už nemůžou, pokaždé, když se někde objeví další tělo.

   "Zahoď mě, když mě potřebuješ. Vezmi si mě zase zpátky, až už mě nebudeš potřebovat."

Styl: 
Příběh má dvě časové roviny, které jsou nazvány před strachem a po strachu. Po strachu je brána jako přítomnost. Všechno je psáno hrozně tajemně a strašidelně. Celý můj pocit stažení těla napětím ještě impozantně gradoval, když se jako názvy kapitol na stránce tučně vyjímal čas, kolik zbývá do strachu. Moc se mi líbilo i lékařské prostředí, díky kterému byl v knížce občas nějaký odborný název a bylo vidět, že se o to autor musel nejprve trošku zajímat.


"02.58 - čtyřicet minut před strachem"

Hodnocení:
Když jsem se koukala, že tato knížka má nálepku horor, bylo mi jasné, že to asi nebude úplně čtení na dobrou noc. Nicméně jsem se od knížky nemohla odtrhnout, možná taky proto, že jsem byla strachy úplně kamenná, ale musím vám říct, že se mi kniha opravdu líbila. V noci už jsem se tedy nedošla ani vyčůrat, každopádně doporučuji. Neuvěřitelně mě pohltila atmosféra nedůvěry a podezírání, která samozřejmě panovala a hlavně celé rozuzlení bylo opravdu zajímavé.

Chtěla bych si pouze postěžovat na anotaci. Opravdu tam muselo být zmíněno, že ženy jsou zhypnotizovány, když i v knize na to přijdete až u konce a tím všechno vyvrcholí? A nevím co všem jiného teda hrozí, když jsou nejdřív trýzněni a potom umřou. Toť ode mě vše a pokud si chcete přečíst psycho knížku s dobrou zápletkou a nebude vám vadit, že vám vstávají chlupy na rukou, tak vřele doporučuji.





1 komentář:

  1. Tuhle knížku jsem četla a naprosto souhlasím s tím, že je parádně strašidelná! Hlavně s tím záchodem mi to připomíná mě! A ani jsem nechtěla zhasnout a pořád jsem slyšela takové plíživé zvuky :D Ještě takových pár knížek a byla bych naprosto paranoidní :D

    OdpovědětVymazat

Všem děkuji za komentář :)