14. října 2018

Recenze | Šelma

Andrew Mayne a jeho prvotina Šelma proletěli všemi sociálními sítěmi a dočkali se obrovské oblíbenosti a nadšených recenzí. Měla jsem šanci přečíst si knihu ještě před vydáním a byla jsem opravdu zvědavá, co na mě v tomhle thrilleru s nálepkou "originální" vlastně čeká. Řekněme si to na rovinu, těch rádoby originálních thrillerů už tu bylo plno a já jsem už trochu skeptická :D
No ale, než přejde k samotným dojmům a důvodům, neodpustím si hned na začátku takový malý spoiler - TOHLE BYLO SKVĚLÉ!


Znáte taková ta rána, kdy vám nic nevychází? Automaty nefungují, policie na vás pošle zásahové komando... Profesor Theo Cray přesně takové ráno zažil. Sice se obvinění z brutální vraždy jeho studentky stáhlo stejně rychle, jako se objevilo, ale Theo se nemůže smířit s vysvětlením policie, že za smrtí mladé dívky stojí útok medvěda. A tak se rozjíždí jeho vlastní pátrání po vrahovi v jehož existenci nevěří nikdo kromě Thea...


Andrew Mayne v sobě nezapře jistý druh showmanství, které se mu bravurně daří přenést na stránky své knihy. Tento salonní kouzelník, který svého času pracoval i pro Davida Cooperfielda, dokáže čtenáře upoutat už na začátku a nedat jim ani chvilku oddychu. Nečekejte jeden z těch temných thrillerů s rozervaným hlavním hrdinou. Theo Cray je takový roztomilý vědátorský podivín, kterému budete celou knihu fandit a občas se vám postará o vykouzlení úsměvu na rtech. Abyste zase nezískali dojem, že se jedná o nějakou pohodovou četbu, Andrew Mayne dokáže výborně budovat atmosféru a tak si nejednou budete připadat, jako byste stáli spolu s hlavním hrdinou uprostřed lesa a pátrali po vrahovi. Navíc se celou knihu nenápadně zrychluje tempo, kdy na konci jsem už ani nedýchala a jen hltala stránku za stránkou.

Šelma je členěná do opravdu kratičkých kapitol a přiznávám, že jsem si na to musela chvilku zvykat. Teď už ale musím uznat, že měli svoje opodstatnění a i díky nim, je kniha tak silně návyková a ani na chvíli nejde odložit. Vlastně celá Šelma je takový svěží vítr v žánru thrillerů - jak prostředím, hlavním hrdinou, tak i způsobem vyprávění. Jako celek kniha výborně funguje a nenašla jsem při čtení snad žádné hluché místo. Jelikož je hlavní postava profesorem bioinformatiky (negooglete, při čtení vám Theo všechno vysvětlí) čeká na čtenáře i pár zajímavých faktů z oblasti biologie. 
Teď s odstupem času si uvědomuji, že konec byl už lehce filmový a přehnaný. Ale víte co? V tomto případě mi to bylo úplně jedno, a i když už byla hluboká noc, od Šelmy jsem se nemohla odtrhnout dokud jsem se nedostala na poslední stránku.




Asi nemám úplně, co víc dodávat - tohle byla prostě super jízda! Jak už jsem psala výše, Šelma vnesla svěží vítr do svého žánru a dokázala, že se stále dá vymyslet něco nového a neokoukaného. Už teď se nemůžu dočkat dalšího setkání s Theo Crayem, protože jeho si člověk prostě musí zamilovat.
A komu bych Šelmu doporučila? Úplně všem! Jsem si jistá, že dokáže nadchnout někoho thrillerem dosud nepolíbeným, ale zároveň i ostřílené thrillerové nadšence :)

P.S. Finální obálka je prostě nááádherná!




Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství EUROMEDIA!

Knihu Šelma si můžete objednat se slevou na stránkách Knižního klubu :)







6 komentářů:

  1. Výborná recenze :)Ohledně Šelmy jsem taky byla skeptická. Těch thrillerů, okolo kterých byla velká reklamní masáž už tu bylo dost a většinou mi nakonec přišly průměrné. Tak jsem nad Šelmou ani moc neuvažovala, ale ted mám chuť se do ní pustit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :)
      Úplně tě chápu, já byla skeptická taky. Přesně jak píšeš, těch doporučovaných thrillerů už bylo... Ale za sebe můžu Šelmu upřímně doporučit, protože za to rozhodně stojí :)

      Vymazat
  2. "Znáte taková ta rána, kdy vám nic nevychází? Automaty nefungují, policie na vás pošle zásahové komando..." - přesně jsi vystihla každé moje ráno :D To mě pobavilo.
    Konečně jiný hlavní hrdina! Krátké kapitoly! Ty mě mučíš a já to potřebuju.
    Skvělá recenze!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viď? Já už neznám ani jiná rána :D
      Potřebuješ! A jsem hrozně ráda, že už ji i máš! :D
      Děkuju! :)

      Vymazat
  3. Skvělá recenze, na knihu se chystám. Mám v plánu ji si pořídit hned jak se dostanu do knihkupectví a jsem zvědavá, jak se mi kniha bude líbit :-)
    Mrs. Jungová

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Tak snad se ti bude líbit stejně jako mně :)

      Vymazat

Všem děkuji za komentář :)