12. listopadu 2018

Recenze | Sleduj mě

Sociální sítě jsou dnes součástí života většiny z nás. Prostředí ve kterém se může každý vyjádřit (ne všichni by měli :D) a naprostí cizinci spolu mohou sdílet názory, myšlenky a vlastně cokoliv, co mají na srdci. Kniha Sleduj mě se ale zaměřuje na tu stinnou stránku celé věci a já byla zvědavá, jak takový thriller, který se z větší části odehrává právě na sociální síti, bude fungovat...


Tessa už několik měsíců nevyšla z domu. Nejen to, problém jí dělá i opustit bezpečí svého pokoje. Svůj život tak přesměrovala na twitter a do sledování života zpěváka Erica Thorna. Utíká tak od události, která ji přiměla necítit se v bezpečí. Od události, která ji odřízla od opravdového světa...
Eric Thorne má vlastně vše, co by si mohl přát. Plní si svůj velký sen, na každém rohu na něj čekají zástupy fanynek a každý jeho singl se okamžitě stává hitem. Avšak Eric si uvědomuje, že žije pouze ve zlaté kleci. Vše kolem něj je pouhé pozlátko a skutečný svět je pro něj strašně vzdálený...

Autorka Geiger staví ve svém thrilleru především na originálně zvoleném prostředí a způsobu, jak postupně posouvat celý příběh kupředu. Samozřejmě, dnes už není žádná rarita, když knihy obsahují přepisy soukromých zpráv, emailů a podobných vymožeností dnešní doby, avšak v případě Sleduj mě je v podstatě celý příběh postavený právě na tom. A já musím říct, že mě to prostě bavilo! Ač nejsem žádný velký uživatel twitteru (asi jsem ho nikdy úplně správně nepochopila :D), nedělalo mi problém se v jeho terminologii vyznat, a tak se rozhodně nemusíte bát, že i jako twitterem nepolíbený čtenář budete tápat.

Kromě sociálních sítí se autorka zaměřila i na život hvězd. Svým čtenářům ukazuje, že to, co se nám obyčejným smrtelníkům může zdát jako sen se v určitém okamžiků může stát noční můrou, ze které není cesty zpět. Stejně by to v podstatě mohlo platit i pro ty sociální sítě, jelikož kromě všech těch kladů, které každodenně využíváme, v sobě skrývají i jisté nebezpečí. A i přesto, že by nám mohlo připadat, že tohle už snad každý ví, každoročně se objeví nové a nové případy lidí, kterým se důvěřivost na sociálních síti ošklivě vymstila. Jelikož je Sleduj mě více, než cokoliv jiného knihou pro kategorii young adult, je jenom dobře, že se A.V. Geiger rozhodla toto téma zpracovat. 

To, co bych knize mohla vyčítat, je vlastně tím, co si nezaslouží, aby jí bylo z mé strany vyčítáno. Nejsem cílová skupina... a od toho se vše odvíjí. Být mi kolem 15 - 16 let tak věřím, že by si mě kniha naplno získala. Příběh je kromě již zmíněných přepisů konverzací mezi hlavními hrdiny, doplněn i o záznamy policejních výslechů, které ve mně vždy vzbudily plno otázek a já byla celou dobu u čtení napnutá, co že se to vlastně stalo. Rozhodně knize nemůžu upřít velkou čtivost, kdy i přesto, že kniha není nabitá žádnou velkou akcí, všechno krásně plyne a člověk se nenudí. Ale jak říkám, být tak o pár let mladší...



Pokud jste cílová skupina, určitě neváhejte a rychle se do knihy pusťte. Způsob, jakým je příběh vyprávěn je opravdu originální a téma sociálních sítí rozhodně zaujme. Své mouchy kniha rozhodně má, ale jako celek výborně funguje. 
Avšak pokud už jste o něco starší, zřejmě si z tohoto příběhu nesednete na zadek. I tak je ale Sleduj mě příjemnou oddychovkou. Za těch pár poledních stránek, které skoro změnily můj názor a já tak čtení druhého dílu alespoň zvážím, musím přidat půl hvězdičky, protože "Cože??!!".  




Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství EUROMEDIA!
Knihu Sleduj mě si můžete objednat se slevou na stránkách Knižního klubu :)




4 komentáře:

  1. Skvělá recenze :) Knihu jsem si zrovna přinesla z knihovny :) Moc od ní nečekám, ale snad potěší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju :)
      Snad se knížka bude líbit! Já si čtení užila, akorát bych si ho užila mnohem víc, kdybych byla mladší :D

      Vymazat
  2. Super recenze a nádherné fotky. O knize jsem přemýšlela, ale asi nebude tím pravým pro mě. Tak nějak jsem si to myslela a ty jsi mi to potvrdila - bude to spíš pro mladší čtenáře. Ne že bych se někdy nenechala uchvátit i literaturou pro děti, to ano, ale jsou to spíš jiné typy knih...:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělá recenze. Já si právě ani nečetla, o čem má knížka být, takže u tebe to zjišťuju tak nějak poprvé a celkem by mě to i lákalo, ale dám na tebe, protože vím, že už ta cílovka prostě chvilku nejsme. :) Ten závěr se mi ale líbí :D Zvlášť, když vím, že jsi netušila, že je to první díl série. A ty fotky! Nejkrášnější zase :)

    OdpovědětVymazat

Všem děkuji za komentář :)