30. srpna 2013

Recenze: Setkání s duchem



Originální název : The Ghost and the Goth
Autor : Stacey Kade
Série : Mezi nebem a zemí #1
Český název : Setkání s duchem
Počet stran, Provedení : 216, brožovaná
Datum vydání ČR : 2013
Nakladatelství: Fragment

Anotace:
Královna školy a hvězda místních roztleskávaček Alona Dareová je předurčena pro skvělou budoucnost. Její život však končí nečekaně pod koly autobusu. Všichni si myslí, že je navždy pryč, ale... Alona zůstala ve světě živých jako duch. Pouze jediný člověk ji může vnímat - spolužák a totální lúzr Will. Podaří se jim překonat vzájemnou nechuť a pomoct jeden druhému? Proč Alona neodešla skrze jasné světlo do onoho světa?



Na tuhle knížku jsem narazila úplně náhodou a už podle obálky jsem si říkala, že tohle by mohla být pořádná zábava. No, měla jsem pravdu...



Postavy
Krásná, oblíbená, obávaná a mrcha. Tak by se dala ve zkratce popsat Alona Dareová. Podle všeho před sebou měla zářnou budoucnost, teda až do té chvíle, kdy jí srazil školní autobus. Pro většinu by to znamenalo konec, ale ne pro Alonu. Pro ni teprve pořádná jízda začíná... 

Mějte si mě za jakou chcete, ale já mám tu potvoru prostě ráda. Má (měla) to v hlavě pořádně srovnaný a šla si za tím, co chtěla. Její vtipný poznámky mě celou knížku bavily, nebyla to totiž žádná přihlouplá roztleskávačka, která má místo mozku cukrovou vatu, ale setsakra inteligentní (a ano, i vypočítavá) holka.



Další důležitou postavou je Will. Trochu jsem se bála, že jak originální název napovídá bude to vážně gothik. Nic proti nim, ať si každý dělá/oblíká jak chce, ale tohle není nic pro mě. Naštěstí pro mě, Will byl v podstatě úplně "normální" kluk s trochu neobvyklým nadáním. Bohužel pro něj je jediný, kdo Alonu vidí a slyší a tak se cesty těchto dvou odlišných lidí, z odlišných světů (ne, nemyslím jenom ten reálný a mystický) protínají. A můžu vám zaručit, že tahle dvojka vám nespočetněkrát vykouzlí úsměv na rtech...




Zápletka
Myslím, že tu hlavní dějovou linii už dost nastínila anotace a tak není potřeba se o tom nijak zvlášť rozepisovat. Člověku už je od poloviny dost věcí jasný jako facka a pro mě se žádný pořádný zvrat nekonal. Ale to mi vůbec nezabránilo si knížku naplno užít. Protože jde především o svěží a vtipný dialogy mezi hlavníma postavama. Příběh není nabitý akčníma scénama, ale o to tu podle mě ani nešlo. Autorka vsadila na vtip a jednoduchost a udělala dobře.

Styl
Kniha je vyprávěná z obou pohledů - tedy Alony i Willa - a tak čtenář nepřijde ani o okamžiky, kde spolu zrovna hlavní postavy nejsou. Příběh je psán jednoduše a vy ani nevíte, jak a najednou jste u konce. Nenašla jsem žádná hluchá, nudná místa a knížku jsem slupla jako jednohubku.

"Hele, jestli na vás někdy někdo zkusí takové ty řeči „neměl jsem tušení, že jsem mrtvej, dokud jsem se neotočil a neuviděl svůj náhrobní kámen“, lže. 
Zaprvé, výroba pomníku, jak se tomu správně říká, trvá měsíce. Zejména speciální objednávka z italské růžové žuly s plačícími anděly. Zadruhé, jestli není dostatečným důkazem to, že stojíte na ulici vedle vlastního zkrouceného, ochablého těla, doprovodíte ho do nemocnice a sledujte, jak „vás“ rozmrzelý, unavený doktor na pohotovosti prohlašuje za mrtvého, i když na něj křičíte, aby vás poslouchal, aby se na vás proboha podíval."


Hodnocení
Ještě teď když píšu tuhle recenzi přemýšlím o hodnocení. Příběh neměl nijak originální nebo dechberoucí zápletku. Ale já si to parádně užila a především jsem se celou knihu skvěle bavila. A když se nad tím zamyslím, dostala jsem přesně to, co jsem požadovala. A tak, co víc si přát ?
Možná jedině, aby už bylo 5.9. a já si mohla přečíst druhý díl s názvem Zamilované duše, který také vychází u nakladatelství Fragment.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Všem děkuji za komentář :)