29. srpna 2013

Recenze: Polibek pro Annu





Originální název : Anna and the French Kiss
Autor : Stephanie Perkins
Série Anna and the French Kiss #1
Český název : Polibek pro Annu 
Počet stran, Provedení : 336, vázaná
Datum vydání ČR : 23.5.20012
Nakladatelství: Cooboo



Anotace:
Sedmnáctiletá Anna se cítí podvedená. Její rodiče ji totiž posílají na roční studium do Francie - přes půlku planety, do neznámého prostředí, aniž by navíc uměla slůvko francouzsky. Musí tak opustit své přátele, potenciální lásku i veškerá pohodlí amerického života a začít úplně nanovo. V romantické Paříži, ve městě, které nikdy nespí, se vrhá do nových vztahů i zkušeností a odhaluje v sobě skryté vlastnosti. A také je tu jeden spolužák, Étienne St. Clair, který se liší od všech chlapců, které kdy Anna potkala…





O knize jsem toho slyšela hodně. A bylo až k neuvěření, že ohlasy byly skoro všechny kladné. Nechtělo se mi tomu věřit a tak jsem knihu pořád odkládala a odkládala. Až jsem si při těchto deštivých dnech řekla, že je ta správná chvíle na romantiku v Paříži...

Postavy:
Už při prvních stránkách jsem věděla, že budu mít Annu ráda. Je vtipná, je chytrá - ale není nijak dokonalá. Má své chyby jako každý z nás a myslím, že právě ty její chyby z ní dělaly uvěřitelnou postavu. Nebudu popírat, že jsem si občas klepala na čelo a říkala si "Vždyť je to přece jasný, otevři oči!", ale když jsem si vzpomněla na to, jak já sama byla v některých situacích slepá a hluchá, nemohla jsem se na ní ani zlobit.
Anna je poslaná na internátní školu do Paříže. Říkáte si, že to musí být pohádka, že ? Až na to, že daleko od všeho, co Anna milovala si přijde opuštěná a nejistá. Naštěstí potkává Meredith a její přátele - Joshe, Rashmin a ano, Étienne St. Claira. Kluka, který od první chvíle Annu okouzlí. Má to, ale jeden háček, St.Clair má přítelkyni...
Myslím, že snad každý se musí do St. Claira zamilovat. Stejně jako ostatní postavy v této knize, není dokonalý. Má své vlastní problémy, démony, whatever.  Jeho přátelství s Annou je krásný a mě celou knížku vykouzlovalo úsměv na rtech.

Zápletka
Zápletka není plná zvratů a nějaké akce. Právě naopak, autorka příběh staví na obyčejných denních událostech a na neobyčejném přátelství. Nedělá z internátu v Paříži idylické místečko, ale zaobírá se i Anniným steskem po domově a nejistotou v cizím měste. Kniha nám ukazuje, jak občas každý z nás ze strachu ze samoty setrvává v něčem, co už dávno není to, co to bývalo a že každý z nás je jenom člověk, který dělá chyby a ukvapená rozhodnutí. 
Styl
Příběh je psán z Annina pohledu. A jak už jsem říkala, i když v knize nejsou žádné akce, nemohla jsem se od toho odtrhnout a přečetla jsem to jedním dechem (přesněji řečeno, četla jsem to až do 8 do rána a až pak jsem mohla jít v klidu spát). Kromě romantiky, jak už název napovídá, jsem dostala pořádnou dávku humoru, bolesti, smutku ale i těch každodenních radostí. Kniha byla prostě svou obyčejností krásně neobyčejná.


„Ano! Meredith bydlí tady. Právě jsem u ní dvě hodiny byla,“ oznamuju s takovou hrdostí jako můj bratr Seany, kdykoliv najde něco nechutnýho na dvoře. 

„Já jsem Anna! Jsem tu nová!“ Panebože. Kde se ve mně bere to šílený nadšení?


"Josh a Rashmi se muckají - vidím dokonce jazyk -, takže se obrátím ke svýmu chlebu a vínu. Jsem jak z Bible."




Hodnocení
Myslím, že je z celé recenze naprosto jasné, že mě kniha dostala. I když mi bylo od začátku zřejmé, jak to celé skončí napjatě jsem to s Annou všechno prožívala. Vystřídala se u mě celá škála emocí - od smutku, trapnosti, strachu, vzteku až k zamilovanosti. A já to všechno vítala s otevřenou náručí a nechala jsem se unášet Anniným rokem v Paříži. 

Na rovinu, Paříž mě nikdy nijak zvlášť nelákala, ale teď už bych si taky ráda stoupla na Point Zero a vyžádala si nějakýho vlastního Étienne St. Claira.
Nebudu to dál protahovat, kniha je úžasná oddychovka a já se mám teď v plánu zaměřit i na další počiny této auroky. U nakladatelství Cooboo vyšla i její druhá kniha Lola a kluk od vedle a můžu říct, že s jejím přečtením nebudu váhat tak dlouho jako s Annou.







Žádné komentáře:

Okomentovat

Všem děkuji za komentář :)