Recenze: Čtvrtý rozměr lásky

Série : Mediátor #6
Český název : Čtvrtý rozměr lásky
Počet stran, Provedení : 216, papírová vazba
Datum vydání ČR : 2006

Vydavatelství : Knižní klub

Anotace :

Odvážné krotitelce duchů Susannah Simonové uzrál v hlavě plán. Pokud chce překazit záměry kolegy Paula Slatera, musí se v závěrečném šestém svazku série Mediátor přesunout o celých sto padesát let zpátky, kdy místo jejich domu stál nad městem Carmel jistý penzion. Od Paula a jeho dědy už ví, že jako osoba nadaná schopností volně procházet mezi naším a oním světem může putovat i bez ohledu na čas. Proto se rozhodne stůj co stůj podniknout výpravu do roku 1850, kdy vyvrhel Felix Diego zavraždil jejího milovaného Jesseho, a pojistit si, že její kluk přijde o život tak, jak má. Potíž je v tom, že Paul dokáže totéž a hodlá situace využít k tomu, aby si spolužačku získal definitivně pro sebe a soka vyšachoval ze hry tím, že ho před zákeřnou smrtí zachrání. Pokud by totiž Jesse osudné noci nezemřel v jejím pokoji, on a Susannah by se nikdy nepotkali, nikdy by se do sebe nezamilovali a srdce dívky by teď bylo volné... Jenomže když dva dělají totéž, není to totéž - zvlášť v ironicky láskyplném pohledu americké autorky na svět dospívání. Dramatická výprava do minulosti amerického Západu vyvrcholí střetem lidí z masa a kostí i soubojem astrálních sil, který bude mít nečekané rozuzlení a život mladé pomocnice všech bludných duchů ze severní Kalifornie se od základu změní. Existuje něco, co přesahuje i schopnosti mediátorů? Co je silnější než osud? A co všechno pro to bude muset sedmnáctiletá středoškolačka obětovat?

TEXT OBSAHUJE SPOILERY

Víte u šestého dílu, kdy už nemáte žádnou postavu k rozebrání, všechno co jste chtěli říct k autorčině psanému projevu už jste řekli a jenom čekáte jak celá série dopadne, je velice těžké něco rozebírat. Proto jsem se rozhodla že udělám pouze takové malé shrnutí a celkové zhodnocení.

Co se týče celkového příběhu, tak jsem nadšená, líbila se mi celá dějová linie, od prvního až po šestý poslední díl. Moc se mi líbilo, že dokázala zakomponovat smrt jejího otce tak, že vlastně byla snesitelná, jelikož se s ním mohla dál vídat. Sice ho nikdo jiný neviděl, ale ona o něho úplně nepřišla. Nakonec i její táta odešel do říše klidu a míru, ale z určitého důvodu tam zajisté byl.

Hlavní hrdinka byla sympatická, Jesse byl prostě pan úžasňák a Paul byl padouch, kterého vám ale i chvílemi bylo líto. Celá série byla napínavá a celou dobu si říkáte, jak tohle asi hodlají vyřešit. A jenom se
modlíte, aby to nebylo něco na způsob čtvrtého dílu Upířích deníků alá Ellena sestoupila jako blikající mlha s vojáky z filmu Sever proti Jihu, všechny porazila a když byla zase na odchodu její poslední dar byl déšť, aby smyl všechnu zlou krev a pročistil vzduch. A už vůbec se nechci zmiňovat o tom, když udeřil blesk do země a najednou na tom místě ležela nahá dívka jménem Ellena. HA HA, po tomhle už jsem další díly nečetla a o celé té sérii se dobrým slůvkem nezmíním. To byl také důvod, proč jsem doufala, že to autorka nějak rafinovaně vymyslí a já celou sérii budu moct mít dál ráda. A tímto bych vlastně chtěla autorce poděkovat, , protože podle mého názoru uspěla. K mojí velké radosti se žádná slátanina nekonala. Podle mě opravdu hodně dobře vyřešila, jak nacpat Jesseho do nějakého těla, protože chodit s duchem prostě nejde, aby jste nebyli za blázna a nebo aby se musela vzdát jakéhokoli společenského života. Vlastně si ani nedokážu představit, že by mu tedy našla nějaké tělo, ale nevypadalo by jako Jesse, to také nešlo.
Od začátku bylo jasné, že tahle kniha musí skončit Happy Endem a tak se také konalo. Všechny otázky a problémy vyřešila a i nám čtenářům objasnila. Všichni vlastně dopadli tak jak si zasloužili a i ti, kdo si to moc nezasloužili, tak by mohli skončit hůř. :)