Recenze: Hladová přání

Série : Podmoří
Český název : Hladová přání
Počet stran, Provedení : 100, papírová vazba
Datum vydání ČR : 2011
Vydavatelství : Krigl

Anotace :

Podmoří je svět, který je magií přímo prosáklý. Čarodějové na Tark Itlen, kteří ji studují, ne vždycky činí nejmoudřejší rozhodnutí. Nepodařené pokusy se ztrácejí v podzemí kláštera, kde čekají, až budou znovu nalezeny.
Když jim ze sklepení pomůžete, splní vám jakékoliv přání. Chtít za to budou jenom pár kapek vaší krve. Alespoň to tak tvrdí. Ve skutečnosti vás možná připraví o vše, na čem vám v životě záleželo.
Co se stane, když se jim dostane do rukou holčička, která ještě věří v kouzelné skřítky a dobré víly z pohádek?

Tuto knížku jsem si vybrala ke čtení proto, že jsem byla zvědavá ne českou fantasy tvorbu a navíc na Goodreads tato knížka má dobré recenze.
Jako obrázek u recenze jsem vybrala ilustraci z knihy.

Postavy :
Hlavní postava příběhu je malá Jukata, která je chovanka opata Atalana, který si ji vzal pod svou ochranu, když byla ještě hodně malinká. Jukata nezná své pravé rodiče, ale Atalana a Zorenu bere jako své vlastní, i když Zorena je z rodu Temnářů a vypadá trošku jinak než delfští obyvatelé jako je Atalan. Zorena je takový vyloženě vůdčí a neohrožený typ a Atalan je hodně moudrý, ale spíše bojácný, což mu dává Zorena pěkně sežrat. Další postavou v příběhu je Femorian, který je zase chráněncem Zoreny, ale už je to dospělý mladík, který si již získal svoji úctu a dobrou pověst. Samozřejmě nesmím zapomenout na Cukrátka, skřítka z tajné chodby, který je na Jukatě hodně závislí, ale umí být vděčný.

Zápletka :
Příběh se odehrává v klášteře Talk Itlen, kde vyrůstá malá Jukata. Najdou zde tajnou chodbu a holčička se jí rozhodne prozkoumat. Během toho objeví skřítka, který ji za trošku její krve realizuje každý její sen. Nicméně na řadu přichází i noční můry a v klášteře se začnou objevovat monstra, která vraždí všechny bytosti na počkání. Ani mocní čarodějové a mágové (v knížce je mezi tím rozdíl) s tím nemohou moc nezmohou a musí odhalit jak obludy zničit.
Styl :
Autorka vás hodí přímo do děje, nemusíte si prožívat všemožné začátky a vysvětlování. Vysvětleno je všechno, ale za pochodu. Styl psaní je velice svěží, někdy vulgární a dost často je používaná jiná řeč, nebo spíše pojmy, které patří k naprosto fiktivnímu světu. Jako další bych ráda podotkla strukturu knihy, která je rozdělená na devět kapitol. Mnoho času je rozděleno tak, že víte i to, co se odehrává ve stejný okamžik někomu jinému na jiném místě. Tím pádem se nezačnete nudit.
Kniha se jeví jako pohádkový příběh, ale věřte mi, že moc blízko to k pohádce nemá.

"Jukata viděla několik obrázků, na kterých dva nazí dospělí leželi nebo klečeli v podivných polohách, a taková vyobrazení ji přitahovala, ale teď, když to viděla naživo, přišlo jí to nečekaně směšné a odpudivé. Nedokázala už se dál dívat na to, jak pan Atalan laská čarodějčin rozkrok a jak ona na oplátku ten jeho."

Hodnocení :
Jsem nadšená! Tohle bylo fakt dobrý. Tím, že to byla jakože pohádka pro dospělý, která se s ničím moc nemaže, tak to bylo velice osvěžující. Trošku mě zaskočilo, když hlavní hrdinka kouká na vášnivý sex svých opatrovníků a ještě pár dalších scén. Nebo to, že dost postav, je tam vlastně docela zvrhlých, i když to nedávají najevo, tak to palec nahoru. Trošku mě mrzí, že je kniha poměrně hodně krátká, ale všechno chápu jako takový jeden příběh z Podmoří, kde se podle autorčina blogu odehrávají i další příběhy. Na druhou stranu se člověk neměl čas nudit a příběh neměl hluchá místa, možná i právě díky jeho délce. Za originalitu musím dát pět hvězd.